Hvorfor friskole i Blåhøj

Indskriv jeres barn på Blåhøj Friskole og vær med fra friskolens opstart til august.

Vi prioriterer at være en lille skole, med 9 elever i hvert klassetrin. Vi ønsker øje for den enkelte elev og en skole hvor fællesskab og trivsel, er i højsædet. Alle kan bidrage og er en del af fællesskabet. Den enkelte elev er vigtig og med til at danne skolen.

Blåhøj Friskole kan næste skoleår tilbyde 0-7 klassetrin. Vi vil løbende arbejde hele overbygningen på også.

Vi står klar til at kunne sørge for transport, hvis dette er en problemstilling.

Vi har i en længere periode arbejdet ihærdigt med at etablere et stærkt personale, som er nøje udvalgt til at danne rammerne om den kommende friskole.

Vores personale består af en vifte af faggrupper, som indbefatter både pædagoger, lærer, socialrådgiver og køkkenmedarbejder. Med den sammensætning af personale, får vi en helt særlig mulighed for at favne eleverne hver især, skabe fagligfordybelse og tilbyde kreative værksteder til skolens elever.

På Blåhøj Friskole skal dit barn ikke have madpakke med. Vi laver vores mad selv, med fokus på madspild, sæsonvarer og læring ind i madlavningen. Vi har ansat vores helt egen ”madmor”. Det skaber et unikt fællesskab, at vi dagligt tilbereder og spiser vores mad sammen.

Vi vil være en kreativ skole, hvor musikken, kunsten, entreprenørskab og projektorienteret undervisning, bliver en naturlig del af skoledagen.

Blåhøj Friskoles rammer er ganske særlige, vi ligger på landet, med skov og marker som vores naboer. Dette danner rammerne om en skole der kan tilbyde noget enestående. Vi vil inddrage naturen, som en del af den naturfaglige læring. Vi vil have vores egen køkkenhave, hvor eleverne vil lære om årets gang og få jord under neglene.

Sammen med Børnehuset Solstrålen danner vi et fælles hus, under samme tag. Dette skaber et stærkt samarbejde, mellem vuggestue, børnehave og skole og en glidende overgang, som vores børn vil profitere af. Genkendelige rammer, skaber tryghed og ro. Hele huset vil samarbejde på tværs i løbet af året til forskellige arrangementer.

Det er vigtigt for os at samarbejde med lokalmiljøet. Det vil sige at virksomheder, foreninger og frivillige hænder bidrager ind i skolen. Dette skaber et ejerskab for skolen, vi vokser og bidrager i fællesskab.

Alle har et ejerskab ind i skolen, vi forpligter os og samarbejder i fællesskab. Forældre bidrager ind i skolen, vi opbygger vores skole i fællesskab, ved at skabe en fælles ånd i samarbejde og tillid til hinanden. Det vil sige du som forældre også har et medansvar ind i Blåhøj Friskole.

Vi har masser af sommerfugle i maven, og kan næsten ikke vente med at slå dørene op for vores helt særlige

BLÅHØJ FRISKOLE!

Reserverer dagen d. 10. august, til en brag af en åbningsfest for vores nye friskole.